Thursday, June 30, 2011

#22 : Puasa...=)

Salam...hari ni nak cerite pasal puasa sbb aku puasa ganti hari ni...heeee...puasa lah yang paling aku lemah sekali dalam 5 rukun islam yang perlu kite tunaikan sbgai umat Islam..mmg aku tak boleh nak tahan sejak kecil lagi...kecik2 dulu aku sentiasa penuh dgn idea supaya boleh buatkan perut aku ni berisi...hehehe...tapi dulu yg selalu kantoi adik aku..amad..die slalu kantoi bukak tin biskut kat dapur..heee....pastu pure2 tak ingat yg bulan tu bulan ramadhan....

aku punye idea senang je...meregek smpai bleh bukak puasa...hahahahaha...aku akan sentiasa meregek dgn org yg boleh cair dan rimas dengan aku iaitu arwah atuk,nenek dan ayah...kalau mak, mmg tak lepas lah...garang tu...ampun ye mak..huhu..tapi mak mmg garang dulu...suka nak cubit2 kak ilah...hehehe...

adik aku yang husna lain pulak care dia...suka nak menyorok bwh meja...kul 3 je dah duduk bawah meja...nak mintak bukak puasa...huhuhu...kenangan semua ni...dah tak boleh patah balik...dah besar sekarang....tak kan nak buat perangai mcm budak2 lagi...huhuhu...

kakak aku mmg cool...aku rase die ni mmg tak penah kantoi kot..ataupun mmg die puasa penuh...aku pun tak pasti lah...tapi yang same nye kitorg adik beradik akan susun makanan dan amik nasi seawal kul 630...pastu berebut amik lauk...letak siap2 dalam pinggan...pastu tgk jejak rasul...hehehe...azan je, terus makan..huhuhu....

harap2 aku dapat ganti puasa yang ada 6 hari lagi ni...bercinta nak puasa ni..doakan ye...=)

No comments:

Post a Comment